Nem csak Kossuth-szoborcsoportot avatott szerdán az Országgyűlés elnöke a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen, hanem az intézmény diákjainak is előadást tartott az adóforintokból egyébként igen impozánsan felújított Ludovika-campuson Kövér László: a szerda délelőtti beszélgetésen (értsd: Kövér László beszél, a hallgatók hallgatnak) szó esett arról, hogy megszűnt az újságírás, hogy fékek és ellensúlyok nem is léteznek, valamint, hogy nem sajtó, meg szólásszabadság az, hogy egy közszereplő becsületét a sárba tiporják.
A beszélgetés menete is hasonlóan steril és letisztult volt, mint maga az egyetem épülete, a szervezők ugyanis láthatóan kínosan ügyeltek arra, hogy az egyébként kedélyesen sztorizgató Kövérhez a hallgatóságból az esetleges kínos kérdések egyáltalán ne, de legalábbis kellőképpen lecsiszolva juthassanak csak el: kérdezni például papírfecnikre írva – és azt a moderátorhoz eljuttatva – lehetett csak. De ne is legyünk hálátlanok, inkább foglalkozzunk azzal, mit is mondott másfél órás előadása alatt a házelnök.
A Fidesz múltjáról és a rendszerváltásról:
Kövér szerint a fiatalság előtt alapvetően két út áll: az egyetem 4-5 évét úgy is el lehet tölteni, hogy „az alkoholizmust kivéve semmi sem ragad ránk”, meg úgy is, hogy az ember ténylegesen is tanul valamit. Ez utóbbi utat választották a Fiatal Demokraták is, akik a szakkollégiumi mozgalom farvizén voltak képesek felemelkedni. A „Fiatal Demokraták” szó kimondása után Kövér is szentimentálisabb lett: „valaha a Fiatal Demokraták Szövetségének hívtuk magunkat...most pedig öten vagyunk rangidősek az Országgyűlésben, mindegyikünk fideszes”.
Pártja már „a legrégebb óta Fiatal Demokraták Szövetsége” – tette hozzá az örökifjú házelnök.
A közelmúlt eseményeinek taglalása előtt Kövér sokat nosztalgiázott a rendszerváltás éveiről, mikor szerinte a történelem mozgásteret kínált fel az ország részére, mellyel pedig „leszegett fejjel, akár a falnak menve is élni kell”. Szerinte a rendszerváltás első éveiben senki sem ismerte fel, hogy a társadalmi törésvonalak nem bal- és jobboldal, de még nem is a rendszerváltáspártiak és a kádáristák között húzódnak: a probléma ugyanis abból adódik, hogy ki-ki hogyan határozza meg a nemzet helyét és szerepét a világban. A rendszerváltás-korabeli parlament színvonalát is sokkal jobbnak tartotta Kövér, miután akkor még nem kellett a házszabályba írni, hogy „padlóra köpni tilos”, egyes íratlan szabályokat pedig mindenki be is tartott.
Az ellenzék helyzetéről
A házelnök tipikusan múltba révedő ember: mikor a parlamentarizmus jelenlegi helyzetéről kérdezik, a Kádár-rendszerig ugrik vissza. Szerinte ugyanis a parlamenti munka alacsony minőségének oka, hogy még a Kádár-korszak parlamentjében egyes törvények elfogadását kétharmados felhatalmazáshoz kötötték, így például a költségvetését is. Így a rendszerváltás utáni kormányok esetében Kövér szerint
az ország „abba a parlamentarizmusban elfogadhatatlan helyzetbe került”, hogy az ellenzék hozzájárulása is kellett a költségvetés elfogadásához.
„Vagy az ellenzék lesz kormánypárti, vagy a kormány keze lesz megkötve” – ecsetelte a jelek szerint a feles többséggel elfogadott törvények hívének számító házelnök.
Szerinte lassan eljutunk oda, hogy az ellenzék egyik tagjával sem lehet majd tárgyalni, ugyanis ma egyik párt sem hajlandó a konszenzusra: a Jobbik az Európai Parlamentben is „hátba szúrta” a kormányt, a baloldal pedig „mai napig jobb gyurcsányferenc szeretne lenni, mint maga Gyurcsány Ferenc”. Ezért az ellenzékből kikoptak a nemzeti érdekek védelme érdekében még konszenzusra képes figurák – vélte, hozzátéve, hogy páran talán még az MSZP-ben maradtak közülük, őket viszont az ellenzéki térfélen erőszeretettel „fideszügynöközik” le.
A Sargentini-jelentésről
„Ha egy jogállamisági problémákat boncolgató jelentés elfogadásakor az Európai Parlament nyíltan semmibe veszi saját eljárási szabályait, azok után bármi megtörténhet” – indított erősen a múlt héten az EP-ben kvázi-kétharmadot kapó párt alapító tagja. Elmondta azt is, szerinte a Sargentini-jelentés szavazását azért „hamisították meg”, hogy a Tanácsnak kötelessége legyen továbbvinni az ügyet. Kövér azonban nem hisz abban, hogy végül szankcionálnák Magyarországot az eljárás végén, mivel ott vannak a lengyelek, és Sebastian Kurz „lehet, hogy mély hálától eltelve, régi osztrák hagyomány szerint ellenünk szavazna”, de ebben koalíciós partnere, az Osztrák Szabadságpárt megakadályozná.
A házelnök hozzátette: az EP komoly segítséget adott a harmadik fideszes kétharmadhoz is, mivel az Magyarország ellen méltatlanul járt el. Felrótta, hogy manapság az Európai Unión belül
„az LMBTQ estébé WXYZ periférikus, aberrált csoportok jogai” váltak az egyik legerőteljesebben támogatott kezdeményezéssé,
miközben 50 millió, EU-n belüli, nemzeti kisebbségekhez tartozó polgár jogvédelmét még napirendre sem veszik.
A vélt, vagy valós oroszbarátságról
Gyakori vádpont a kormány ellen annak a Kremllel való baráti viszonya, mely vádakat Kövér nem igazán igyekezett megcáfolni, csak egy, a kormánypárti közbeszédben megszokott retorikai elemhez, a gyurcsányozáshoz nyúlt. Szerinte ugyanis mikor a baloldal oroszbarátsággal vádolja a kormányt, akkor „kiszól a gödör a lukból”, mivel nem Orbán Viktor volt hivatalos Vlagyimir Putyin dácsájába, és nem is a Fidesz-kormányok terjesztették először parlament elé az atomenergia bővítéséről szóló törvényt. Kövér, aki tíz perccel ezelőtt az ellenzék „pragmatizmusát” és középszerűségét emlegette, az Oroszország-politika ügyében a pragmatizmust már, mint erényt hozta fel: „vagy a vesztesek oldalára kerülünk, vagy mindenkivel jóban vagyunk, és pragmatikusan, korrekten egyensúlyozunk”. „Nem vagyunk hajlandók Oroszországból ellenséget csinálni csak azért, mert egyes tengerentúli szereplők ezt akarják” – szögezte le.
Sajtószabadságról és újságírásról
Mint arra már a fentebbi sorokból is rájöhettünk, Kövér a rendszerváltásról alkotott valóságértelmezése igen különleges, nincs ez másképp az sajtóhoz való viszonyával kapcsolatban sem: szerinte az írott média kommunista kezekbe került 1990 után, és a Népszabadság, Népszava és a Magyar Hírlap is azt harsogták vezércikkeikben, hogy az új klientúra „sem különb”. „A kommunista gyökerű liberális sajtó (sic!) mindig is azon dolgozott, hogy lejárassa a parlamentarizmust” – alkotott lesújtó véleményt a sajtóról.
A továbbiakban azonban ezen sorok írója is megszólítva érezte magát, Kövér kijelentésétől pedig még a székről is majd' leszédült szégyenében: a házelnök szerint ugyanis az újságírás, mint szakma megszűnt létezni, ma pedig már „mindenki újságírónak képzeli magát, akinek van egy diktafonja...meg aki blogger, vagy mi a túró”. A Fidesz alelnöke pedig ezen a ponton beismerte azt, amit az ellenzék már évek óta harsog – csak épp fordított előjellel: „ma ami van, az se nem sajtószabadság, se nem szólásszabadság, mert
nemcsak a magánemberek, de a közemberek méltóságába is beletaposnak” – panaszolta, hogy miket is kell átélnie annak, aki manapság közszereplésre adja a fejét.
Szerinte ugyanis egy közszereplőben nem csupán Kövér Lászlót, mint magánembert kell tisztelni, hanem az „átlagemberek akaratát is”.
Az Országgyűlés színvonaláról
A moderátor ezen a ponton felvetette, mi emelhetné ma a parlamenti munka színvonalát, mire Kövér a mikrofonba suttogva úgy szólt: „Semmi!” Kitért arra, hogy 1994-ben, mikor „a kommunisták” visszakerülhettek a hatalomba, voltak közöttük olyanok, akikkel lehetett értelmesen vitatkozni, nem is beszélve arról, hogy akkor még "nem volt Facebook, meg ilyen rettenetes dolgok”.
Gulyás Gergely kancelláriaminiszter gyakran hivatkozik Kövérre úgy, mint a Fidesz egyik leginkább önkritikus tagjára, így joggal várhattuk az esetleges, kormányzást is ostorozó kritikákat. Ez igaz, hogy egy kis gyurcsányozással vegyítve, és igen áramvonalas formában, de megvalósult: „Mi a kétharmados többséggel sem tudjuk mindig függetleníteni magunkat attól, amit Gyurcsány Ferenc diktál.
Néha nem találjuk a módszert hogy hogyan tudnánk mi, a többség méltóságteljesebben viselkedni akkor, mikor a sárba akarnak rántani minket”
– panaszolta, hozzátéve, hogy ha nem ütnek vissza olyan erővel, mint ahogy kapnak, azt a saját közönségük is a gyengeség jeleként értelmezi.
Van pár szó, amelyek fideszes politikusok szájából különösen ironikusnak hathatnak, ezek közé tartozik például a „gyűlöletkampány” és a „karaktergyilkosság”. Kövér ismét a múltba révedve idézte fel ezen fonémákat, elmondva, hogy 2002-ben ezekkel kellett szembesülnie a polgári oldalnak, ma pedig ha csak nincs valamilyen kataklizma, már nem tudnák „rákényszeríteni” ellenfeleiket, hogy a nemzet alapvető ügyeiben konszenzust érjenek el.
A jövőről és megítéléséről
Mivel az egyébként jogász végzettségű házelnök a Nemzeti Közszolgálati Egyetem hallgatóinak adott elő, szóba került a jog, mint tudományterület is, ahol Kövér – miután verbálisan megszüntette az újságírás szakmáját – újabb téveszmével számolt le:
„Nehogy egy pillanatra is elhiggyék a fékek és ellensúlyok rendszerét! Nehogy egy pillanatig is elhiggyék, hogy egy normális állam így tudna működni!”
– intette óva a hallgatókat Kövér, akitől közvetlen kérdésfeltevési lehetőség híján már nem tudtuk meg, hogy akkor hogyan is működhetnek mind a mai napig a vasfüggöny szerencsésebb oldalára került, a fékek és ellensúlyok miatt működésképtelen nyugati államok.
Zárásként arról is szólt, lenne-e politikus, ha ma kéne belépnie a közéletbe. Kifejtette, voltak pillanatok, mikor arra gondolt, miért is nem maradt „normális” jogász, de alapvetően elégedett magával, és kicsit büszkeséggel is tölti el, hogy a Fidesz-kormányzás a történelemkönyvek lapjaira is fel fog kerülni. „Ezt a politikai korszakot a jövőben még rólunk fogják elnevezni”, hogy pozitív, vagy negatív előjellel, azt majd az idő dönti el. „De ez egy kicsit jóleső érzés, hogy a történelemkönyvekben nem lábjegyzetként fogunk helyet kapni” – vallott a történelmet író házelnök.
(Borítókép: Nemzeti Közszolgálati Egyetem / Szilágyi Dénes)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
röf 2018.09.22. 12:59:36
Passz... eddig olvastam, innentől nem érdekel.
Bazzeg, ez legalább a köz szolgálatában van.
déjá vu39 2018.09.22. 13:35:50
Nana.
baldoc 2018.09.22. 13:50:12
Hogy milyen érzés, jöjjön le Borsodba vagy Nógrádba!
csúti csüngőhasú tolvaj 2018.09.22. 14:24:03
2018.09.22. 14:39:31
IllésGergő 2018.09.22. 14:54:11
A vélemény szabad, ha van konstruktív megjegyzésed, hajrá, egyébként pedig viszontlátásra.
MACISAJT1 2018.09.22. 15:40:45
A Fideszből a sikertelen puccsuk után természetes közegükbe, az szdsz-be átültek visszaemlékezéseit.
Mindegyik Kövért gyalázza. Talán még Orbánnál is jobban.
Mert Kövér nélkül a Fidesz ma ugyanolyan lábjegyezett lenne mint az szdsz.
Willkommenskultur 2018.09.22. 16:08:19
dare 2018.09.22. 18:24:59
Erre azért valaki kérdezzen már majd rá, hogyan is gondolja ezt Kövér.
Mert eddig ez oké volt.
Van valami jobb módszere a normális működéshez?
Nehogy benne maradjon, valaki szedje ki belőle mire gondol, mert sokan vannak azok, akik egy pillanattól hosszabb időre is hittek benne (pl én is).
open access 2018.09.22. 19:44:58
miért 2018.09.22. 20:34:35
miért 2018.09.22. 20:36:06
exterminador 2018.09.22. 21:05:43
Jakab.gipsz 2018.09.23. 00:42:35
Esetleg a mentőt azokhoz kellene hívni akik Magyarország választó polgárait és demokratikusan megválasztott miniszter elnökét, a szólás és vélemény szabadság nevében: "csüngőhasú türannosz híve", sértő és gyűlöletkeltő jelzőkkel illetik.
szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi 2018.09.23. 07:27:45
szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi 2018.09.23. 07:34:57
prakp 2018.09.23. 08:28:09
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.23. 09:10:55
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.23. 09:23:18
A diktatúra nem jó rendszer, mert a diktatúra vezetőit is előbb-utóbb kizárja az információból, így aztán még akkor is rosszul fognak dönteni, ha egyébként értenek az igazgatáshoz.
Ami biztos viszont: semmi szükség arra, hogy egy társadalmat ellenérdekelt felek uraljanak.
prakp 2018.09.23. 09:54:32
Etetlek kicsit:
"maxval balcán bircaman · bircahang.org 2018.09.23. 09:10:55
A fék fékezi a nép akaratát,"?
Jelen esetben a nép halmaza számodra kiket foglal magába?
"az ellensúly meg az ellenség erejét növeli."
Kérlek, határozd meg az ellenség halmazát!
"Így mindkettő szükségtelen."
Miért is?
prakp 2018.09.23. 09:55:59
"A diktatúra nem jó rendszer, mert a diktatúra vezetőit is előbb-utóbb kizárja az információból, így aztán még akkor is rosszul fognak dönteni, ha egyébként értenek az igazgatáshoz." = Fidesz
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.23. 09:57:54
Az ellenség az konkrét esetben, akinek az érdekei ellentétesek. Pl. gazdaságilag: hová menjen az ország által megtermelt profit.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.23. 09:58:32
Hogy jön ide a Fidesz?
prakp 2018.09.23. 10:06:47
Itt eleve látok egy kis faramuciságot... Ha ütközik az érdekünk, akkor már ellenség vagy?
A gazdaság pont erről szól, nem? Az eladó minél drágábban, a vevő minél olcsóbban. Akkor most mindenki mindenki ellensége?
Úgy tudom, minden kormány úgy adóztat, ahogy "akar". Jelenleg mi tartja vissza a kurmányt, hogy megadóztassa a profitját bármely itt működő gazdasági társaságnak?
prakp 2018.09.23. 10:07:22
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.23. 10:22:34
Aki ellenérdekelt, az ellenség. Mi és ők.
Mo. szuverenitása korlátozott, nem tehet meg bármit. Eleve a legtöbb kivitt profit nem profitként van kivíve.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.23. 10:23:12
CSak ez nem igaz.
prakp 2018.09.23. 10:27:32
"Aki ellenérdekelt, az ellenség. Mi és ők."
Bár ez nem válasz, de akkor ezt lezártnak veszem.
"Mo. szuverenitása korlátozott, nem tehet meg bármit."
Ismersz olyan országot, amelynek szuverenitása ilyen megközelítésből nem korlátozott?
"Eleve a legtöbb kivitt profit nem profitként van kivíve."
Hanem hogyan? Tudsz olyan kiviteli módot, amit a nemzeti kurmány nem ismer?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.23. 10:29:17
Nyilván minden szuverenitás korlátozott, a korlátozottság mértékétől függ minden.
Anyacég számláz a mo-i egységnek = a profitkivitel adómentes módja.
prakp 2018.09.23. 10:29:36
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.23. 10:33:01
Orbán, Gyurcsány, Schiffer.
prakp 2018.09.23. 10:33:14
"Anyacég számláz a mo-i egységnek = a profitkivitel adómentes módja."
Tudsz olyan országról, ahol nem így működik? Esetleg a számla mögött nincs teljesítés? Mi akadályozza meg a magyar hatóságokat, hogy tegyenek ez ellen (ha elfogadjuk ezt tényként)?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.23. 10:34:24
Nem lehet tenni olyasmi ellen, ami a rendszer lényege. Ez politikai kérdés és rendszerszintű.
prakp 2018.09.23. 10:35:04
"Orbán, Gyurcsány, Schiffer."
Ezt ugye viccnek szántad?
prakp 2018.09.23. 10:36:09
"Nem lehet tenni olyasmi ellen, ami a rendszer lényege. Ez politikai kérdés és rendszerszintű."
Akkor megint csak oda kanyarodtunk, hogy...?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.23. 10:37:38
Nem, szerintem ez a 3 politikus az, aki vezető pozícióban van/volt, s ért valóban a magyar helyzethez.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.23. 10:38:16
Hogy politikai harc szükséges a kérdés megoldásához.
prakp 2018.09.23. 10:43:09
"Nem, szerintem ez a 3 politikus az, aki vezető pozícióban van/volt, s ért valóban a magyar helyzethez."
Elfogadom a véleményed, szerintem pedig egyik sem. Már csak a bértáblájukból indulva... Például hihetőnek tartod Orbán vagyonbevallását? De ugyanígy mondhatnám a másik két szélhámost is.
"Hogy politikai harc szükséges a kérdés megoldásához."
Mint például Venezuela? Rendkívül sikeres politikai harcot vívott ott is a pali.
Ranó Matyi 2018.09.23. 11:02:25
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.23. 12:09:16
Mi a gond Orbán vagyonbevallásával?
Én a venezueali nép mellett állok, mely a liberális támadás ellenére kitart népi vezetése mellett.
funfun 2018.09.23. 12:27:43
Ez is csak egy köpönyegforgató, mint a többi volt kiszes és párttag a kormánypártban. Régen azt se tudták, hol a templom bejárata (mondjuk ma is csak kevesen), de folyton a kereszténységről pofáznak.
V. Orbán pápa reinkarnációja 2018.09.23. 12:58:03
n3spr3ss0 2018.09.23. 13:00:03
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.23. 13:00:12
А profit a tőkés és a munkás KÖZÖS eredménye. Így egyoldalú elosztása csak a tőkés részére indokolatlan.
V. Orbán pápa reinkarnációja 2018.09.23. 13:03:02
V. Orbán pápa reinkarnációja 2018.09.23. 13:11:35
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.23. 13:15:25
Indokolatlan elosztás ez.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.23. 13:15:59
Az idegen elviszi. Ezért nem szabad egy ország gazdaságát idegen kézbe adni.
V. Orbán pápa reinkarnációja 2018.09.23. 13:21:59
V. Orbán pápa reinkarnációja 2018.09.23. 13:49:08
illaim 2018.09.23. 15:35:05
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.23. 17:14:15
Aki pénzt hoz be, az segít. Aki kivisz, az nem. Ez nyilvánvaló.
A határok ma is megvannak, hiszen ha igazad lenne, akkor ne lenne Afrika egyes részeiben a életszímvonal a nyugati százada.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.23. 17:15:36
De, köze van.
Ha nem lenne köze, a világon mindenhol közel azonis lenne az életszínvonal.
V. Orbán pápa reinkarnációja 2018.09.23. 18:53:07
V. Orbán pápa reinkarnációja 2018.09.23. 18:57:23
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.23. 19:03:37
Liberális mítosz.
Ahol a tőke idegen, ott annak érdeke az alacsony bérszint.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.23. 19:04:31
Mo-ról a nyugati tőke lop ki mindent, 1990 óta.
Az idegen befektetés önmagában sehová se vezet.
V. Orbán pápa reinkarnációja 2018.09.23. 19:12:44
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.23. 19:14:34
Turizmus. Nem lehet az országot bezárni, s ennek különben se lenne semmi értelme. Nem a filléreket kell óvni, hanem a nagy pénzeket.
V. Orbán pápa reinkarnációja 2018.09.23. 19:23:12
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.23. 19:28:14
Pont fordítva. 2010 óta határozott pozitív fejlődés indult be: n9vekszik ahazai tulajdon, különadók terhelnek egyes rablóbektetőket, visszavettük az ellopott nyugdíjvagyont, nő jelentősen a minimálbér, növekszik az átlagbér.
V. Orbán pápa reinkarnációja 2018.09.23. 19:29:35
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.23. 19:30:27
A profitot lopja ki, amit az ország termel meg, miután áron alul ellopta a gazdaságunkat.
V. Orbán pápa reinkarnációja 2018.09.23. 19:35:53
V. Orbán pápa reinkarnációja 2018.09.23. 19:42:20
félszemű a király 2018.09.23. 22:26:58
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.24. 05:43:54
Szépen felmondtad a ballib lemezt. Jeles, leülhetsz.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.24. 05:46:50
Ja, a "piaci" ár, amit ők állapítottak meg.